Pages

Friday 22 June 2018

Zrcadlo místo hodin živého figurativu.

Dneska jsem se ve 4 ráno probudil s tím, že se mi nechce už spát (dost divný) a tak jsem se rozhodl, že do budíku budu prostě skicovat. Vzal jsem staré rozstřihané obálky, které mají příjemnou neutrální šeď, plnící pero s černou tuší a křídu. U stolu mám zrcadlo a jelikož jsem byl línej se obléci, tak jsem spatřil příležitost udělat anatomické studie na sobě samém. 

Zrcadlo poskytuje analogickou interpretaci vnímaného obrazu uplně stejně, jako byste byli na hodině živého figurativu. Optický vjem je prostě stejný. Je to mnohem lepší metoda než pracovat z fotek, které občas klamou. Zejména pak přechody mezi jednotlivými tvary objektu mají daleko širší škálů tzv. Edges (hran), které vyjadřují, jak je přechod mezi stínem a světlem razantní nebo naopak gradující. Foťák má tendenci tuto "šířku pole" zploštit a hodně věcí zaostřit. Když děláte studie tzv. "life" máte daleko pravdivější info ohledně edges (hran), vidíte víc ve stíněch (fotky mají tendence stíny více tmavit) a tvoříte-li v barvě, barevnost je více pravdivá než fotky - fotky obecně "vybělují" v nejsvětlejších pasážích a vyseparovávají vividnost barvy ve stínech. 

Nemáte-li tedy ve vašem městě hodiny živého figurativu (u nás ve Žďáře zatím o ničem nevím) nebo se vám, máte-li to štěstí hodiny aktu v okolí mít, nechce kvůli dopravě trmácet hodinu tam a hodinu zpět, zrcadlo je opravdu skvělý pomocník. Nebo i Vaše družka/druh mohou posloužit stejně - chce se-li jim tedy nechybně nějakou tu chvilku pózovat...

Já byl po probuzení ready za 3 minuty, což je fakt výhoda a zbavuje vás to rozhodovací paralýzy. Za 45 minut jsem vytvořil zhruba 3 skicy. Tvořit perem s inkoustem je dobrá volba, jelikož nemáte možnost věci vygumovat - opravit. Učí vás to být rozhodnými a většinou linku rozhodnout předem v hlavě - zanalyzovat ji. Pero navíc podporuje vaši potřebu popsat formu/objekt více třídimenzionálně nutíce vás zaměřit se na kvalitní STRUKTURU - jeden ze dvou základních pilířu kresby! 

Není však radno, domnívám se, zapomínat na GESTO a protože pero nejde vymazat, gesturální linky "prokukují" krz skice, což vám ve vašem skicáku může pomoci jako památka na vaše myšlenkové pochody při analyzaci gesta - neboli energie pózy. I za 5 let až otevřete skicák vám tyto linky napoví jak jste o té energii přemýšleli - je to něco jako pohled do minulosti. 


Ranní skica No.1




Ranní skica No.2


Ranní skica No.3

Díky za váš čas, tož trika dolů, zrcadlo na stůl a praxe může započít...

Peťas

No comments:

Post a Comment